ALBOAN:: Genero-ekitatea eta partaidetza, autonomia erkidegoen lankidetzetan (https://centroderecursos.alboan.org/eu/registros/6515-la-incorporacion-de-la)
Centro social Ignacio Ellacuría
  • Hasiera
  • »
  • Genero-ekitatea eta partaidetza, autonomia erkidegoen...
portada La incorporación de la participación y la equidad de género en las cooperaciones autonómicas = Genero-ekitatea eta partaidetza, autonomia erkidegoen lankidetzetan
pdf P-Hegoa-54_....pdf (383.0 KB)
pdf P-Hegoa-54_....pdf (374.0 KB)
Genero-ekitatea eta partaidetza, autonomia erkidegoen lankidetzetan Viadero Acha, María; Alberdi Bidaguren, Jokin Bilbao: Hegoa, 2011
Mota:Artikuluak
Deskribapen fisikoa:56, 54 pp.
Serie E:Cuadernos de trabajo de Hegoa = Hegoaren lan koadernoak; 54
ISSN:1130-9962
Hizkuntza:ES; EU
Signatura:P-Hegoa-54
Oharrak:
Kokapena: Bilbao: ale bat(eskuragarri) Pamplona: ale bat(eskuragarri)

Este trabajo pretende aportar algunas claves y elementos para ir profundizando en la implementación efectiva y real del desarrollo humano en la cooperación autonómica, en concreto sobre las dos dimensiones apuntadas: el empoderamiento y la participación activa de las personas en la toma de decisiones, y el enfoque de género en las políticas autonómicas de cooperación al desarrollo. Partiendo de las especificidades propias de esta modalidad de cooperación descentralizada, y diferenciándola del trabajo que llevan a cabo las agencias bilaterales y multilaterales de cooperación, se sintetizarán los elementos más destacados del actual marco jurídico-institucional de las cooperaciones autonómicas y sus principales iniciativas en relación con la participación y la equidad de género. En particular, se profundizará en el caso de la cooperación autonómica vasca. En la parte final del trabajo, se identifican algunas claves para contribuir a la incorporación de los enfoques participativos y de género en las políticas de cooperación para el desarrollo humano de las CC.AA., con la finalidad de contribuir a la mejora de las iniciativas de la cooperación descentralizada.

Lan honetan, autonomia erkidegoen lankidetzan giza garapena eraginkortasunez eta benetan txertatzeko giltzarri eta elementu batzuk aztertu nahi ditugu, goian aipatutako bi alderdi horiei dagokienez zehazki; hau da, pertsonen ahalduntzeari eta erabakiak hartzeko partaidetza aktiboari, eta autonomia erkidegoen garapenerako lankidetza politiketan genero ikuspegia txertatzeari dagokienez.

Lankidetza deszentralizatu mota horren berezitasunak oinarri hartuta, eta, bi aldeko eta alde anitzeko agentziek lankidetzan egiten duten lanetik bereizita, autonomia erkidegoen lankidetzaren gaur egungo esparru uridikoinstituzionalaren bereizgarri nagusiak eta abian jarritako ekimen nagusiak aipatuko dira azterlan honetan, betiere, partaidetzari eta genero-ekitateari dagokienez. Baina, bereziki, Euskal Autonomia Erkidegoaren lankidetzaz jardungo dugu. Lanaren azken zatian, bestalde, autonomia erkidegoetan giza garapenerako lankidetza politiketan partaidetza eta genero ikuspegiak txertatzeko iradokizun batzuk bilduko dira.